vrijdag 10 december 2010

Dangerous when you're not online

Ik kreeg laast een flashback van gorep 7.  Ik stond op het schoolplein en een meisje vertelde dat er MSN was. Een veel beloofd programma waarmee je met mensen kon praten via de computer. HELEMAAL GRATIS. Ik was jong, had alleen maar ervaring met computerspelletjes van Robbie konijn en vroeg me af hoe dat ging. Thuis aangekomen vertelde ik mijn moeder erover en voor ik  het wist praatte ik met mijn vriendinnetjes over MSN.  Laura zegt: Kom je bij mij spelen vandaag?  En dat wou ze. Ik had een speelafspraakje via internet gemaakt. Ik kon het bijna niet geloven.

Nu, een aantal jaar verder is het zo dat je niet bestaat als je geen MSN hebt en moet je ook beginnen na te denken of je, je niet zwaar eenzaam voelt als je geen account op hyves, facebook en twitter hebt. Ik kan je vertellen dat ik laatst mijn hyves, facebook en twitter account heb verwijderd en de helft van het 'social news' niet na kon vertellen.
Pim heeft een wilde nacht gehad met emma en bart heeft zijn angsten eindelijk overwonnen door margriet op date te vragen. En dan heb ik het er nog niet over een nieuw gemis in de wereld: jantje is overleden. Zijn hele hyves bleek vol gespamt te zijn met R.I.P en  -ik mis je zo erg - berichtjes, maar aangezien ik geen hyves meer heb is zijn dood me volledig ontgaan.

Ik zucht en bedenk me met een kleine opluchting dat het er  hier in huis nog niet zo ver aan toe gaat dat ze tweeten dat ze op de wc zitten. Dan zie ik een MSN icoontje naar boven komen. Mijn zusje, die hier precies 15 traptreden vandaan zit vraagt of ik naar beneden kom. Ik ren als een woeste stier naar beneden en zeg dat ze dat ook wel even kan schreeuwen, omdat ik hééél toevallig in het zelfde huis zit. Als ik haar na haar vraag beantwoord te hebben uitnodig voor een borspelletje schud ze hevig nee 'ik sta net op het punt om te winnen met yahtzee' Zit madamé met een online persoon een spelletje via MSN te spelen.  Diep teleurgesteld loop ik weer naar boven.

MSN is de eerst volgende in mijn lijst die ik naar de prullebak sleep.

2 opmerkingen: